Isnin, 27 Februari 2012

Cantiknya Ayang Berkain Batik HeHeHe


Masa shopping kain batik dengan  mak mertua  dekat pasar payang hari tu, suami asik tanya je, "ayang tak mau beli kain batik ke?" mak mertua pun sama. bila sampai rumah, mak mertua asik tanya " nak kain batik?", "tak pakai kain batik ke?" dalam nada terengganunya tu, dekat rumah suami asik tanya "tak pakai kain batik yang kita belikan tu ke?"



gambar : pak google

Sebenarnya pupel buka tak geti pakai kain batik ni. bahkan masa sekolah menengah pupel memang rajin pakai kain batik kalau seluar basah ahahha tapi dekat rumah lah. Pupel kurang pakai kain batik sebab kain batik ni kena pakai selit-selit je kan, pupel ni pulak ganas. kalau tidur pakai kain batik sumpah bagun pagi mesti dah kemanatah kain tu. 

Bila dah kawen ni, lagi kawen dengan orang terengganu, suami asik tanya je napa tak pakai kain batik sebab dia kata dia suka kalau pupel pakai kain batik. rasanya punya banyak dia belikan cuma tak jahit dan tak pakai-pakai lagi. Haritu siap shopping yang dah siap jahit lagi. punya semangat.

Semalam tiba-tiba je teringat nak pakai kain batik sebab malas nak sarung seluar, Suami pulak mintak pupel masak sardin. ha..tiba2 tekak beliau nak makan sardin pulak. so masa masak tu kita berkain batik macam gadis-gadis ayu gitu. sekali suami tegur " Cantiknya Ayang Berkain Batik, ni yang ami sayang", ok.. kembang setaman :)

seksi kan berkain batik. hoho..

Kesimpulannya : Lepas ni nak pakai kain batik dekat rumah 24jam. hari2 suami sayang :P

Dapatkan Pen Drive Unik Sekarang!! KLIK BANNER DIBAWAH


..................................................................................................................................................................
Giveaway/ Segmen Ohsem
....................................................................................................................................................................

5 ulasan:

Ckin Kembaq berkata...

sangat comel akak ni..hehehe

Qienah berkata...

semua orang cakap cantik pakai kain batikkan.hihi..qienah orang terengganu tapi tak reti2 pakai, ganaz kot.asyik nak jatuh je kain 2.huhu..senang pakai seluar je.huhu..hadiah kahwin hari 2banyak dapat kain batik dari saudara tapi duk dalam almari je.:P

cicak_jawaz berkata...

laki aku kate bahaya pakai kain batik....protection xde...hehehe...ye la kalau2 umah kene samun ke ape ke....senang jek...biase la laki aku ni polis, banyak noo pantang larang nyer...huhuhuhu

Acik IeyMah berkata...

hihihi..ala2 gadis melayu terakhir lah berkain batik..tp zaman la ni jarang gak y muda2 nak pakey, mcm acik. lebey senang dgn sluar or skirt..tp lau mai mud kunun2 ayu sgt, mmg pakey la kaen batik..hahahaha..

Masya berkata...

saya pakai kain batik masa dlm pantang jer.. hihihihi....

 

COPYRIGHT © 2012 RESERVED TO Pupeliyana Official Blog |DESIGNED BY ARIF